4.-10. 4. 1977, Malostranská beseda, Domovina, Divadlo hudby, Lucerna, R-klub
Pondělí 4.4, Malostranská beseda: Neoficiální setkání hudebníků s pořadateli. Místo ohlášeného Pražského big bandu hráli Jazz Fiddlers.
Úterý 5.4, Domovina: 4. celopražská přehlídka amatérských jazzových a rockových skupin. Jazz Fragment klávesisty Aleše Faixe, Dom, skupina 4, Slamník II, Extempore.Uváděl Miloš Čuřík.
Středa 6.4, Domovina: 4. celopražská přehlídka amatérských jazzových a rockových skupin. Trilobit, Stehlík (Pavel Richter a Lesík Hajdovský – kytary), B-Team (hosté Vlasta Marek – bicí nástroje, Daniel Kopec – baskytara), Hemenex (Jan Šulc – klavír), Andromeda (Kostelce nad Orlicí), TLÖN (Aleš Charvát – basa, Jaroslav Šolc – flétna. Mimo program: duo Miroslav Posejpal (kontrabas), Jiří Durmana (altsaxofon), taneční skupina Jazz Dance choreografa a pedagoga Franka Towena (dvanáctiletý soubor tančil na hudbu saxofonisty Gene Ammonse, Leonarda Bernsteina, Ten Years After, Paula Butterfielda). Promítání krátkých výtvarně experimentálních filmů. Uváděl Miloš Čuřík.
Čvrtek 7.4, Divadlo hudby: Poslechový pořad – Blues pro Tomitu (Josef Vlček).
Čvrtek 7.4, Lucerna: Tradiční jazz – Traditional Jazz Studio, Jazz Fiddlers (slavili 10.let existence), Classic Jazz Memorial, Originální pražský synkopický orchestr. Dramaturgie Karel Mezera, klarinetista a saxofonista Classic Jazz Memorialu. Přímým pořadatelem koncertu byl Kulturní dům hlavního města Prahy a KMT-ZO SSM Praha 1.
Pátek 8.4, Divadlo hudby: Poslechový pořad – Od Varése po Zappu (Petr Dorůžka).
Pátek 8.4, Lucerna: Moderní jazz + swing – kvarteto trumpetisty Josefa Krajníka se zpěvačkou Jarmilou Moravcovou, Volf Jazztet (pianistu Milana Svobodu nahradil Michael Kocáb), Jazz Sanatorium Luďka Hulana, Nonet Václava Kozla (Pavel Husička – trubka, Antonín Nachtmana – altsaxofon, Vladimír Žižka – bicí nástroje), Combo Pražského big bandu sestavené a řízené Milanem Svobodou. Uváděl Aleš Benda.
Pátek 8.4, R-klub, 23 hod.: jam session.
Sobota 9.4, kino Ponrepo: Bezstarostná jízda (Easy Rider)
Sobota 9.4, Lucerna: Moderní jazz II. – Extempore a pantomima Paskvil Pavla Kočího: opereta Milá čtyř viselců, Jazz Half Sextet (Viktor Kotrubenko – saxofony, elektrický generátor, Jiří Vácha – baskytara, Jana Koubková – vokál, Fousy trombonisty Jiřího Jelínka (Jan Chvosta – saxofony, Ladislav Slunéčko – varhany), Chameleon klavíristy Jana Hály (Jan Martinec – housle, sopránsaxofon), Jiří Stivín & Co. (Michal Kocáb – klávesy, Ondřej Soukup – kontrabas, Milan Vitoch – bicí nástroje, dvacetičlenné „pivní harmonium“ ovládané Stivínem na klávesy se signalizací žárovkami na čele), klávesová konkláva Nikomu ani moog II.( Milan Svoboda, Michael Kocáb, Tomáš Víšek). Uváděl Lubor Šonka.
Sobota 9.4, R-klub, 23 hod.: jam session.
Neděle 10.4, 14.30 a 19.30 hod.: Jazzrocková dílna – duo Emil Viklický (klavír) a Luboš Andršt (kytara), Mahagon Petr Klapky (baskytaristy), ETC Vladimíra Mišíka (Jan Noha – bicí nástroje, František Francl – kytara), Bohemia (Vladimír Kulhánek – baskytara, Jan Kubík – saxofon, Michal Pavlíček – kytara, Pavel Frištenský – bicí nástroje, Lešek Semelka – klávesy, zpěv).
Poznámky pod čarou:
Obsazení koncertů bylo proti plakátům upřesněno podle denních programů. Na 5.PJD vystoupilo 8 profesionálních formací, 11 poloprofesionálních a 12 ryze amatérských kapel. Profesionálové byli státem uznaní muzikanti, kteří se směli hudbou živit. U poloprofesionálních kapel se členové obvykle živili běžným povoláním, ale vlastnili statut profesionálních muzikantů a hráli smíšeni s amatéry. Neprofesionální muzikanti mohli dostávat honorář podle úředních ustanovení, jako například takzvaní lidoví hudebníci u Svazu hudebníků, hudbou se neživili. Začínající amatéři neměli nárok na nic, hráli po sklepech a amatérské přehlídky či vystupování v podnikových nebo studentských klubech bylo jejich jednou šancí. Byli nejpečlivěji sledovaní nehudebními státními institucemi. Film Easy Reader (Bezstarostní jízda) Dennise Hoppera, 1969, byl naší distribucí zakoupen, existovaly i vytištěné plakáty, ale v rámci normalizační cenzury nebyl promítán. Ve spolupráci s ředitelkou Ponrepa bylo domluveno jeho promítnutí s tím, že se jedná o neveřejnou akci Jazzové sekce. Obě představení byla zcela vyprodána, pořadatelská služba kina zděšená davem pak pustila do sálu hloučky mimopražských návštěvníků, kteří nechtěli opustit předsálí kina. Od uložení filmu do trezoru to bylo jeho první veřejné předvedení, brzy poté se začal promítat alespoň po filmových klubech. V recenzích PJD v tisku obvykle nebylo uváděno, kdo je jejich pořadatelem.
Invalid Displayed Gallery